ایده برای بازی کودکان در تابستان 1

ایده برای بازی کودکان در تابستان

ایده برای بازی کودکان در تابستان به شما کمک میکند تا بتوانید با ایده های جدید کودک خود را سرگرم کنید.امروزه دغدغه بسیاری از والدین برنامه‌ ریزی برای اوقات فراغت کودکان است .اولین فکری که به ذهن والدین می‌رسد، ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی است.

معمولاً این کلاس شهریه‌ های بسیار بالایی دارند. حال‌ آنکه راه‌ های دیگری هم برای سرگرم کردن کودکان وجود دارد.با استفاده از اسباب بازی ها و وسایل ارزان‌ قیمت می‌توان به‌راحتی اوقات مفرح و خوشی را برای کودکان ساخت.والدین می‌توانند در کنار کودکان خود از بازی لذت ببرند و این بازی‌ها موجب رشد جنبه‌های مختلف شخصیت کودک هم می‌شود.در این مقاله قصد داریم تا چند بازی ارزان‌ قیمت و سرگرم کننده کودکان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 اهمیت برنامه داشتن در تابستان

در تابستان، کودکان تمایلی به زود خوابیدن ندارند. در طول سه ماه تابستان در صورتی که برنامه منظمی برای کودک در نظر گرفته نشود،در سال تحصیلی بعد به سختی به صبح زود بیدار شدن عادت خواهند کرد.سفرها و تفریحات تابستانی معمولا پای‌بندی به برنامه‌ای منظم را سخت می‌کند، اما داشتن یک برنامه کلی به کودکان کمک می‌کند که سال تحصیلی جدید را راحت‌تر شروع کنند. سرگرم کردن کودکان در تابستان نباید عاملی شود که زود بیدار شدن در آغاز مهر برای فرزندمان سخت شود.

آب‌ بازی

تابستان یک موقعیت عالی برای آب‌بازی است درنتیجه این فرصت را برای بچه‌ها فراهم کنید تا آب‌بازی کنند. یک استخر بادی کوچک هم می‌توانید تفریح تابستانی خوبی برای بچه‌ها باشد،از سوی دیگر تفنگ‌های آبی هم می‌تواند یک روز شاد را برایتان به ارمغان آورد درنتیجه این تفریحات تابستانی را حتماً برای بچه‌ها فراهم کنید. همچنین میتوانید از اسباب بازی های آب پاش استفاده کنید.

پیشنهاد سیبن برای بازی تابستانی

بازی های خانوادگی شبانه

در تابستان چه بازی هایی انجام دهیم؟ ابتدا یک شب در هفته را برای بازی انتخاب می‌کنیم.باید بازی‌هایی را انتخاب کنیم که کودک برای انجام آنها نیاز به استدلال و فکر کردن داشته باشد،همچنین می‌توانیم از بازی‌هایی که نیاز به خواندن، نوشتن و شمردن داشته باشند کمک بگیریم. با این بازی های آپارتمانی برای کودکان هم از وقت گذراندن با خانواده لذت می‌بریم و هم کودکمان در محیطی آرام و خلاق آموزش می‌بیند.

چند نمونه بازی فکری

بازی گنج یابی

ایده برای بازی کودکان در تابستان بسیار است، از بازیهای مهیج برای کودکان که به تقویت مهارت خواندن کمک می‌کند، می‌توان به بازی گنج‌یابی و یا نقشه گنج اشاره کرد.

روش بازی به چه صورت است؟ برای انجام این بازی، در قدم اول یکی از چیزهایی را که فرزندمان دوست دارد در جایی پنهان ‌می‌کنیم و بعد در یادداشت‌هایی مشخصات محل گنج را می‌نویسیم و یادداشت‌ها را در جاهای مختلف خانه می‌گذاریم. از فرزندمان می‌خواهیم که گنج را از روی نشانه‌هایی که در یادداشت‌ها آورده شده است، پیدا کند. کودک اول باید یادداشت‌هایی را پیدا کند و از راهنمایی‌های درون آن‌ها برای پیدا کردن اشیای مخفی‌شده یا همان گنج استفاده کند.

از دیگر روش‌های سرگرم کردن کودکان در تابستان و بازی های نشستنی برای کودکان می‌توان به بازی‌های کلمه‌سازی و اسم فامیل اشاره کرد که مناسب کودکانی است که توانایی خواندن و نوشتن دارند. بازی کلمه‌سازی و اسم و فامیل می‌توانند از بازی‌های مورد علاقه فرزندان دبستانی ما باشد و بازی‌ مونوپلی و برج هیجان (جنگا) بازی‌های موردعلاقه همه اعضای خانواده‌ از جمله بچه‌های پیش‌دبستانی هستند.

بازی های حدس زدنی نیز برای تقویت حس کنجکاوی بچه‌ها مناسب هستند.به عنوان مثال، کودک می‌تواند با خمیر بازی یک چیزی درست کند و بقیه باید حدس بزنیم که چه شیءای است. این نوع بازی‌ها به هماهنگی بیشتر چشم‌ و دست کمک می‌کند. همه این بازی‌ها اهداف آموزشی دارند، اما نباید این موضوع را به کودکان بگوییم.

بازی فکری بالتازار

ایده برای بازی کودکان در تابستان مثلا بازی فکری پروفسور بالتازار شامل 40 عدد کارت بازی ،12 عدد لوله آزمایش ، 24 عدد توپ رنگی می باشد . پروفسور برای تکمیل آزمایشات خطرناک خود به کمک نیاز دارد . مواد خود را بین لوله های آزمایش جابجا کنید ؛ تا سریع تر از سایر بازیکنان به ترتیب صحیح برسید و بهترین و درخشان ترین دانشمند شوید. این بازی مناسب سنین بالای 6 سال و بازی به صورت 1 تا 4 نفره می باشد.

نحوه بازی

ابتدا تمامی کارت ها را با هم مخلوط کنید ؛ سپس تمامی کارت ها را به پشت روی زمین بگذارید. به نحوی که تمامی بازیکن ها بتوانند کارت ها را خوب ببینند. در جلوی هر بازیکن 3 عدد لوله آزمایش قرار دهید . داخل هر لوله آزمایش 2 توپ قرار دهید . ( 2 توپ بنفش ، 2 توپ قرمز ، 2 توپ سبز )

وقتی هم آماده شدند ، کارت رویی را برگردانید . اکنون تمامی بازیکنان باید شروع به بازی کنند . مواد داخل لوله را با توجه به تصویر کارت جابجا کنید تا این که چیدمان توپ های داخل لوله آزمایش دقیقا شبیه تصویر روی کارت شود .اولین بازیکنی که توپ ها را با ترتیب صحیح در لوله های آزمایش ترکیب می کند ، فریاد می زند “یافتم! یافتم! “. اگر همه بازیکن ها تایید کردند که چیدمان او درست است ، بازیکن امتیاز مرحله را با برداشتن کارت ار آن خود می کند.

بازیکنان توپ های خود را در همان حالی که مرحله قبل تمام شد رها می کنند و به موقعیت شروع باز نمی گردند . البته قبل از شروع دور جدید ، تمام لوله ها باید به حالت سر بالا ( و نه سر و ته ) چیده شوند . وقتی همه آماده شدند دور جدید بازی با رو شدن کارت جدید شروع می شود.اولین بازیکنی که پنج کارت جمع کند برنده بازی است .

برای سفارش بازی فکری بالتازار کافیست اینجا کلیک کنید و در ادامه سفارش خودتان را نهایی کنید. اگر در هنگام ثبت سفارش به مشکلی برخوردید پیشنهاد میشود صفحه راهنمای خرید را مطالعه کنید.

نقاشی در فضای باز

ایده برای بازی کودکان در تابستان بسیار است برای مثال نقاشی در فضای باز که وقتی بیرون از منزل و در فضای باز نقاشی یا رنگ‌آمیزی می‌کنید دیگر نگران بی‌نظمی محیط نیستید.نکته مهم این است که در این فعالیت از رنگ قابل شستشو استفاده نمایید.

مهم نیست که سطح کار شما بلوک ساختمانی یا کاغذ باشد. برای سرگرم کردن کودکان می‌توانید از گچ هم استفاده کنید.روی سطح پیاده‌روی با گچ نقوش زیبا طراحی کنید.

باغبانی

 

بهترین سرگرمی برای کودکان می‌تواند بازی در حیاط خانه باشد. طبیعت مجموعه‌ای از فرصت‌های یادگیری و تجربه چیزهای جدید را در اختیار کودک ما قرار می‌دهد. کاشتن میوه و سبزیجات، باغبانی و رسیدگی به باغچه و نهایتا چیدن محصولات حاصل دست‌رنج خودش،مهارت‌های علوم، ریاضی و مهم‌تر از آن اعتماد به نفس کودک را بالا می‌برد. می‌توانیم با کودکمان بذر‌ها را انتخاب کنیم و در مورد نحوه رسیدگی به آنها تحقیق کنیم.

می‌توانیم برای طراحی محل کاشتن هر محصول از خط‌کش استفاده کنیم.همچنین می‌توانیم، توضیحات مرتبط با هر بذر را به همراه کودکمان مطالعه ‌کنیم تا بفهمیم برای کاشتن هر بذر به چه فضایی نیاز داریم. همچنین می‌توانیم از کودکمان بخواهیم هر روز ارتفاع گیاه را اندازه بگیرد و عدد مربوطه را یادداشت کند. این هم راهی برای سرگرم کردن کودکان در تابستان است.

می‌توانیم بعد از برداشت محصول باغچه، محصولات را به دوست و آشنا و همسایه‌ها بفروشیم تا کودکمان مهارت‌ اقتصادی را نیز یاد بگیرد.برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به طبیعت می‌توانیم ابزار باغبانی ویژه کودکان را از بازار تهیه کنیم.دفترچه‌های راهنمای باغبانی و دستکش باغبانی سایز کودک را هم فراموش نکنیم.

خلاقیت و نوآوری با خانه‌سازی

 

برای استفاده بهینه از حس  طبیعی کنجکاوی در کودکان، می‌توانیم فرصت‌هایی برای اختراع، ابتکار و نوآوری در اختیارشان بگذاریم.می‌توانیم تمام ابزارهای خانه‌سازی را در اختیارشان بگذاریم تا خانه، ماشین یا هر دستگاهی که در ذهن دارند بسازند.با ساخت و ساز، کودکان مهارت‌های ریاضی و مهندسی را تجربه می‌کنند، همچنین باعث تقویت خلاقیت بچه‌ها می‌شود.

فرزندان ما بازی کردن با لگو، بلوک‌های مغناطیسی و انواع مگنت‌های حتی غیر اسباب‌بازی و یا حتی جعبه‌های مقوایی خالی را دوست دارند.می‌توانیم برای بچه‌های کوچک‌تر لگوهایی با قطعات بزرگتر بخریم تا هم استفاده کردن از آن راحت‌تر باشد و هم خطر قورت‌دادنش توسط بچه از بین برود.

پیشنهاد سیبن برای خانه بازی

آموزش ریاضی با بازی

استفاده از گچ و طراحی سیبلی از اعداد می‌تواند برای تقویت ریاضی و مهارت شمردن جذاب باشد.به این‌ صورت که چند سنگ یا گلوله کاغذی کوچک را به سمت سیبلی که با ماژیک و یا گچ و یک تکه مقوا درست کرده‌ایم،پرتاب می‌کنیم و از فرزندمان می‌پرسیم که کدام گلوله کاغذی به عدد بزرگتر خورد؟ کدام به عدد کوچکتر؟ می‌توانی اعداد را جمع کنی؟

می‌توانیم خودمان به بازی تنوع بیشتری بدهیم. بعضی از بچه‌ها عاشق بازی جمع زدن اعداد هستند.بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند اعداد را بر روی سیبل شناسایی ‌کنند و بزرگترها اعداد را جمع بزنند.همچنین کودکان کوچکتر می‌توانند ریاضی را در ترکیبی با حواس پنج‌گانه‌شان تجربه کنند. اما به چه صورت؟

بچه‌هایی که هنوز به مدرسه نرفته‌اند می‌توانند با شن‌بازی و آب‌بازی ریاضی را یاد بگیرند.مثلا می‌توانیم چندتا سکه یا چیزهای کوچک دیگر را در سطل‌های شن و آب پنهان کنیم و از فرزندانمان بخواهیم که سکه‌ها را پیدا کنند و آنها را جمع بزنند.

سوال‌هایی که می‌پرسیم می‌تواند مهارت ریاضی را در آن‌ها شکوفا کند.مثلا بپرسیم که چه کسی بیشتر از همه گنج پیدا کرد؟چه کسی کمتر پیدا کرد؟ چند تا از سکه‌ها هنوز پیدا نشده است؟

 

کتابخوانی مفیدترین روش سرگرمی کودکان 

 

یک ایده برای بازی کودکان در تابستان کتابخوانی است که بهترین روش برای جلوگیری از افت تحصیلی ناشی از تعطیلات طولانی تابستانی است.حتی اگر کودکمان نمی‌تواند بخواند می‌توانیم بازی «چالش حروف» یا «چالش کلمات» را انجام دهیم.روش بازی به این شکل است که از کودک می‌خواهیم حرف یا کلمه‌ای را که بلد است در متن کتاب پیدا کند و سپس هر چقدر مثال بلد است با آن کلمه یا حرف بزند.

مثلا حرف «ک» را پیدا می‌کند، و کلماتی را که با حرف «ک» شروع می‌شوند به عنوان مثال بیاورد. مثلا کتاب، کیف، کفش، کارتون و… .کودکانی را که خواندن بلد هستند می‌توان به صورت دیگری سرگرم کرد.می‌توانیم بعد از خواندن داستان، سوالاتی از محتوای کتاب طرح کنیم و از کودک بخواهیم به آنها پاسخ دهد.کودکان بزرگتر می‌توانند خودشان به تنهایی کتاب‌های موردعلاقه‌شان مانند مجموعه کتاب های شعر و قصه‌های کودکان را بخوانند.

روش سرگرمی کودکان با ترکیب تفریح، ماجراجویی و یادگیری

برای فرزندمان و دوستانش می‌توانیم برنامه‌های کتابخوانی ترتیب بدهیم.از آن‌ها بخواهیم کتابی را همراه باهم بخوانند و به سوالات مربوط به محتوای آن پاسخ بدهند و جایزه بگیرند.

همچنین بسیاری از کتابخانه‌های عمومی، برنامه کتابخوانی همراه با جایزه دارند.وبسایت‌هایی هم هستند که ریاضی و خواندن و نوشتن را همراه با خنده و بازی آموزش می‌دهند.

خلاقیت و هنر

ایده برای بازی کودکان در تابستان می تواند یادگیری هنر باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که هنر باعث تقویت مهارت‌های ذهنی، اجتماعی و احساسی کودکان می‌شود.به طور مثال، می‌توانیم بچه‌ها را تشویق کنیم که اسکرپ‌بوک یا همان دفترچه خاطرات به همراه عکس و نقاشی و استیکر را برای تابستان سال جاری درست کنند.

برای درست کردن اسکرپ بوک‌ می‌توانیم از محصولات آماده در لوازم‌التحریرفروشی‌ها نیز استفاده کنیم.این هم یکی دیگر از راه‌های سرگرم کردن کودکان در تابستان به‌وسیله هنر بود. برویم سراغ راهکارهای دیگر.

سخن پایانی

درمقاله ایده برای بازی کودکان در تابستان روش های سرگرم کردن کودکان را بررسی کردیم تا علاوه بر اینکه تابستان شادی داشته باشند،چیزهایی را که در مدرسه یاد گرفته‌اند هم فراموش نکنند و برای سال تحصیلی بعد آماده باشند.

بازی های کودکانه در تابستان به بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند و باعث می‌شود،مهارت‌های اجتماعی آن‌ها در کنار سایر مهارت‌های آموزشی مثل ریاضی و علوم تقویت شود.

علاوه بر روش‌های بالا، ما والدین می‌توانیم به تناسب امکانات و فضایی که در اختیار داریم،راه‌های خلاقانه‌ بیشتری برای سرگرم کردن فرزندمان در تابستان پیدا کنیم.همچنین با دنبال کردن ما در اینستاگرام میتوانید از جدیدترین اخبار و محصولات ما باخبر شوید و نظرات و پیشنهادات خود را باما درمیان بگذارید.

ایده‌های شما درباره روش های سرگرم کردن کودکان در تابستان چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

4% تخفیف
IMG_0931.jpeg
1500000 تومان
1440000 تومان
11% تخفیف
photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۱_۱۲-۴۳-۰۲-removebg-preview.jpg
1350000 تومان
1200000 تومان
11% تخفیف
photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۱_۱۲-۴۳-۲۰-removebg-preview.jpg
1350000 تومان
1200000 تومان
8% تخفیف
InShot_۲۰۲۳۱۲۳۱_۱۱۰۰۲۶۵۵۲-scaled-1.jpg
1200000 تومان
1100000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من